torsdag den 29. september 2011

Drop Flowers af Royal Icing


Aftenens hygge projekt blev sukker blomster - eller drop flowers som de også hedder.

Hvis man skal købe alt til kage dekoration bliver man jo hurtigt fattig, så jeg gik igang med at øve mig i noget der ellers hurtigt kan koste mig dyrt. 

De kan jo holde sig længe da det jo kun er lavet af sukker, så jeg lavede 1 portion Royal Icing og gik igang.

Opskriften på Royal Icing (som jo egentlig bare er glasur lavet på æggehvide) :
- 1 bæger past. æggehvide
- 300 g Flourmelis.
- Pastafarve i den ønskede kulør. (Frugtfarve er ikke godt da det er for flydende)

og så skal der ellers bare piskes til det har den rigtige konsistens. Den rigtige konsistens er når man kan trække små toppe op og de bliver stående.



Herefter tilsættes den ønskede farve (Hvis man vil lave blomster er det en god plan at dele portionen i flere, så det både er til blade og midte, hvis de skal være hver sin farve)




Hvis du ikke skal arbejde med Icingen med det samme så stil den under et fugtigt viskestykke - det tørrer meget hurtigt ud.

Når du er klar til at gå igang, fyldes icingen i en sprøjtepose med påsat tyl - jeg har brugt en 2D til at lave mine blomster.

Ryst posen så det ryger ned mod tyllen. Brug evt. en kagerulle el. rullepind til at skubbe det helt ned.




Drej toppen af sprøjteposen så der ikke kan komme icing ud i den forkerte ende.

Blomsterme laves ved at placere tyllen direkte på bagepapiret med sprøjteposen i 90gr. vinkel. Tryk fra toppen af sprøjteposen til blomsten har den ønskede størrelse, slip trykket og fjerne herefter sprøjteposen. Man kan evt. twiste den lidt imens man trykker for at få lidt mere form på blomsten.


Icingen til blomster midte kommes i en anden pose med tilhørende tyl, jeg har brugt en tyl 5.
Forsigtigt sprøjtes i midten af alle blomster, sørg for at der ikke kommer små mystiske toppe når sprøjteposen løftes, ved at slippe trykket inden du fjerner posen.


Jeg har fået ca. 150 blomster ud af 1 portion icing, delt i 2 farver og lidt hvid til midte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar