onsdag den 14. september 2011

Gulerods Cupcakes

Så blev det sidste arbejdsdag i Middle Office og jeg havde lovet mine søde kolleger at bage - så det må jo hellere overholdes :)

Direkte inspireret fra NewYorkerByHeart , dog udformet som cupcakes :) (Ca. 24 stk.)

375g. Sukker
3 dl. Olie
4 Æg
300 g Mel
1 spsk. Stødt Kanel
1 tsk. Fint Salt
2 tsk. Natron
350g. Fint revne Gulerødder
50g. Hakkede Valnødder

Sukker og Olie piskes cremet - ca. 5 min. Æggene kommes i et af gangen og der røres til de er ordentligt æltet ind. Herefter sigtes mel, natron, kanel og salt i dejen. Til sidste vendes revne gullerødder og hakkede nødder i dejen.

Dejen kommes i muffinforme, fyldt max. 2/3.

Bages ved 175gr. i ca. 17 min.

Topping/Frosting:

200g. Neutral Flødeost
100g. Blødt Smør
500g. Flourmelis
Kornene fra 1-2 vanilje stænger, alt efter smag. (Jeg Ælsker vanilje)

Frostingen kan farves efter ønske med enten pastafarve eller konditorfarve.

Piskes sammen til det har den ønskede konsistens - kan evt. køles lidt inden det smøres på, så kan de være lettere at arbejde med.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar