tirsdag den 13. september 2011

TUC-kagen....

Sidste uges indslag i kageklubben blev på opfordring TUC-kage. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi selv kommet op med den, men prøves skulle det - og tro det eller lad være, men den er faktisk rigtig god.

Du skal bruge:
Dej:
1 pk. TUC salt kiks
200 g. Sukker
3 Æggehvider
1 tsk. Bagepulver
3/4 dl. Hk. nødder (jeg brugte valnødder)

Creme:
2½ dl. Piskefløde
2 spsk. Sukker
1 tsk. Vanillesukker

Æggehviderne piskes stive, sukker og bagepulver vendes i. Knus kiksene helt til 'mel' og vend dem i også sammen med nødder. Kommes i smurt bageform og bage i 175 gr. varm ovn i ca. 20-25 min.

Cremen piskes sammen og stilles koldt en halv times tid. Kagen skal helst serves kold.

Taget med i betragtning hvor kedelig den ser ud - så er jeg meget overrasket over hvor god den rent faktisk var :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar