mandag den 7. maj 2012

Grøn kage... Som taget ud af 80'erne


Grøn kage

Du skal bruge:

375g Smør
275g Sukker
3 Æg
375g Hvedemel
3 dl Mælk
3 tsk Bagepulver
Mandelessens efter smag (Jeg synes den skal smage meget, så jeg bruger en hel)
3 tsk Vanillesukker
Grøn Frugtfarve

Mørk Pålægschokolade til overtræk.

Pisk smøret med sukker til det er hvidt og luftigt - det tager 5-7 min. Tilsæt æggene et af gangen og pisk godt imellem hvert æg. Blad bagepulver, vanillesukker og mel sammen i en skål for sig selv. Tilsæt melblandingen og mælk på skift til dejen får en god konsistens. Afslut med mandelessens og farve. 
Farven skal være meget kraftig for at den også ser ud af noget efter den er bagt. 

Bag kagen i en forvarmet ovn ved 175 gr. ca. 30-40 min. Tjek kagen efter 30 min. ved at stikke en prøvepind (fx. tandstikker) i der hvor kagen er højest. Hvis der kommer dej med op er den ikke færdig endnu og skal have lidt mere tid. 

Tag kagen ud af ovnen og kom straks pålægschokoladen på kagen så den kan smelte og blive fin.
Lad kagen køle helt af inden den udskæres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar