torsdag den 17. maj 2012

Chili-Ingefær småkager


Jeg har bagt de skønneste Chili-Ingefær småkager, jeg var simpelthen nødt til at skrive opskriften ned... Det var som sædvanlig en lidt af det og lidt af det opskrift.

Du skal bruge: (ca. 50 småkager)
250g Stuetempereret Smør
2 dl Sukker
1-2 Røde Chili (efter smag)
4 cm Frisk Revet Ingefær (sådan af en god størrelse)
2 tsk Bagepulver
5 dl Mel

Perlesukker.

Smør og sukker piskes godt sammen, Chili hakkes fint og kommes i, Ingefæren rives og kommer sammen med. 2 tsk Bagepulver tilsættes og til sidst mel til det passer. 

Dejen deles i to, rulles til en pølse der trilles i perlesukker, filmes og hviler i køleskabet i en times tid.

Tages ud, skæres og bages ved 175gr. i 8-10 min.

2 kommentarer:

  1. Hej. Jeg faldt over dine lækre ingefærkager - de skal prøves en af de nærmeste dage. Du hører nærmere.
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  2. Hej Charlotte ... Glæder mig til at høre hvad du synes om dem :)
    /Heide

    SvarSlet