torsdag den 15. marts 2012

Snickers-Kage





Snickers kage - det måtte bare prøves.
(billeder af den færdige kage kommer imorgen... :) )

Du skal bruge: en bund, peanuts, noget karamel 
og et tykt overtæk af chokolade.

Bunden:
ca. 200g Blødt Smør
4 dl. Hvidt Sukker
3 Æg 
4 dl. Hvedemel
1,5 tsk. Bagepulver

300g Saltede Peanuts

Sukker og Smør piskes godt sammen 
(ca. 5-7 min i en røremaskine) 
Tilsæt Æg et af gangen og rør godt imellem, gerne 3-4 min. 
Så bliver dejen let og luftig.  
Vend herefter Mel og Bagepulver i dejen, helt stille og roligt.
Kommes i en bradepande ca. 25 x 30 cm, 
Peanuts drysses over i et godt lag 
og kagen bages ved 200gr. i 20-25 min.

Karamel:
( Den oprindelige opskrift er kun med en slags, 
men min version er med 2 :P )

Mørk Karamel:
50g Sukker
2 tsk. Vanillesukker
1 dl. Lys Sirup
1 dl. Fløde
2 spsk Kakao

Lys Karamel:
50 g. Sukker
2 tsk. Vanillesukker
1 dl. Lys Sirup
1 dl. Fløde
evt. 1 knsp. Havsalt

Alt til karamellen kommes i en gryde og 
koges op ved jævn varm i 8 min.
(Dette gøres i 2 forskellige gryder 
hvis man ønsker 2 salgs karamel ;) )

Når kagen er bagt (Tjekkes med kødnål - er færdig når der ikke længere sidder dej på nålen) afkøles denne og karamellen i ca. 10 min. Herefter fordeles karamellen over kagen så nu skal køle helt af.

200g Lys overtrækschokolade smeltes og kagen overtrækkes, så er det bare at vente til kagen er helt kølet af inden den er klar til at spise.
Kagen inden den overtrækkes med Lys Chokolade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar